Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av GladaKatarina - 3 augusti 2008 17:48


Imorgon är det dags att gå till jobbet igen.


På något sätt lyckas man faktiskt förbereda sig mentalt, samtidigt som jag fortfarande känner mig avslappnad. Jag ska aktivt se till att bevara den avslappningen och inte stirra iväg, trots att det blir en hård måndag imorgon. Likt en våt filt på en övningsbrasa på Räddningsverket skall jag lugna alla sinnen omkring mig. Likt en läckande dunk olivolja på en kokande källa på Island skall vågorna stillas i omgivningen. Lugn, bara lugn. Aaauuummm... 8-)


Är mycket nöjd med min semester, två lyckade veckor! Som gudsonen A sade när jag var där och vi hade badat i hans barnpool: "Det här har varit en mycket bra dag, gudmor!" :-)


Jag var i Ystad igår och visst var det trevligt att återse staden. På den plats man är född, ja där trivs man mer än bra, påstår Siw Malmkvist. Visst stämmer det! Min kära röda cykel har stått ensam där i två veckor, den fick sig en liten tröstklapp på sadeln. Snart skall vi ut och rulla igen!


Lagom ledighet är bra. Att gå tillbaka när man är nervarvad är en fördel. Det skall bli kul att vara igång igen, med folk omkring sig.


Det är så mycket att se fram emot: systerträff på onsdag, bio (Mamma Mia!) på torsdag, Österlenväninnan på fredag, en bror bjuder på middag på fredag, säkert händer mycket kul på söndag av bara farten!


Snart är det Malmöfestival! Tro mig, det finns inget trevligare än att strosa på Malmöfestivalen!


Sedan skall jag fylla år också. Ingen större bemärkelsedag, men ändå. Den veckan har jag semester igen, det är inte långt dit. Det händer desutom en massa kul på hösten: utställningar, kräftfiske, svampplockning... 8-)


Det är dessutom dags att på allvar börja förbereda för höstens kurser! Jag är ju även cirkelledare! Helkul! :-D Ja, det finns massor att se fram emot!


Och ändå... Tänk om semestern hade varat till den 4 januari istället för den 4 augusti!! Liten klump i magen har jag allt... :-/


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards