Alla inlägg den 30 juli 2008

Av GladaKatarina - 30 juli 2008 21:53


Kan äntligen mms-blogga igen! :-)


Av GladaKatarina - 30 juli 2008 14:08


Har ska ni fo leisa en redit dumm artikell åm den berommde forfattaren Pej Cej Jersild. Han e sjeilv skeåning men e ente möed för spreåked (ellor dijalekten) vi praotar har neire.


http://www.kvp.se/nyheter/1.1248042/stoppa-skanskan-det-ar-en-styggelse


Geå o lägg daj, Pej Cej.


Av GladaKatarina - 30 juli 2008 13:05


Såg Finding Neverland med Storasystern. En oerhört sorglig film! Det var man inte beredd på! Rörde om i hjärtat. Unga människor som först förlorar pappa, sedan mamma. Hmm, lite för nära vad jag själv upplevt. Lipade som ett barn! Det har jag inget emot, det är rätt så renande inombords.


Fast syrran och jag hade ju ställt in oss på något romantiskt. Min romantiska period, ni vet. ;-) Man vill ju smitta av sig!!


Hursomhelst, Kate Winslet är en stor favorit hos mig och har aldrig gjort mig besviken - inte nu heller! Det är alltid trevligt att veta att vissa skådespelare väljer berättelsekvalité och personlighet framför de stora pengarna! Till och med hennes roll i Titanic var i mitt tycke det enda som lyfte den filmen. Och det räckte ju inte. >;-)


Den Bildsköna gav mig i uppdrag att hitta Mannen som log med Rolf Lassgård. Tyvärr var jag inte i Ystad. Där får man tag i ALLT Wallanderrelaterat!!


De Bildsköna med man hade sett halva filmen i Värmland på norsk TV. De var inte kvar länge nog för att se del 2. Så elakt av Norge!


Eftersom jag skulle hälsa på dem, den Bildsköna inte Norge, tog jag vägen förbi en stor videouthyrarkedja och där fick jag eminent hjälp av en engagerad man! Han konstaterade att kedjan hade ett exemplar i Borås, men letade även upp en konkurrent på internet som kunde skeppa filmen till dagen efter!  Vilken man! Som han log! Mannen som log! Jag höll på att ta med HONOM istället! ;-)


"Men," sa de Bildsköna, "var inte mannen som log mördaren?"


Ooops. Vi enades om att ifall videouthyraren bara höll sig till getingar, mygg och andra räliga djur, så fick han gärna le hur mycket han ville.


Jag såg även Arn- Tempelriddaren. Hm. De svenska scenerna kändes som en dramatiserad dokumentär. Myyycket voice over i början. Men det hettade till bra i det Heliga Landets ökenhetta! Brittiska skådespelare överallt - klart att det blir bra då. :-)


Av GladaKatarina - 30 juli 2008 13:03


Hmm, kan fortfarande inte mms:a till bloggen. Sms fungerar igen. Nu blir det en liten felanmälan. :-/


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards