Alla inlägg den 27 juli 2008

Av GladaKatarina - 27 juli 2008 12:47


Var på ett kanonskojigt kalas igår och fick verkligen användning för danseskorna! Man blir glad(are) av att dansa och sjunga! :-) Hade ju tänkt ladda upp några bilder redan idag, men har tekniska problem med detta. Bilder kommer! :-D


Alex höll fest. Alex, du är BÄST! :-D


Det blev superfrukost på morgonen! Storasystern bullar alltid upp ordentligt med olika brödsorter, olika pålägg, olika yoghurtar, kokta ägg, kaffe, juice... Man njuter! Svågern toppade till det idag med stekt bacon, korv och potatis. Perfekt efter en blöt natt! ;-)


Gick ut i högsommarvärmen på en dammig grusväg mitt i det öppna, skånska landskapet. Natten hade störts av en envis fluga. Finns det något värre än att försöka sova en svettig julinatt med en envis fluga surrande omkring? Häromnatten var det en mygga, som omväxling.


Tog upp den härligt tjocka söndagstidningen ur brevlådan. WAAAHH!! Tre, fyra, FEM tvestjärtar!! Som de ilar iväg på marken!


Puh, så hett! Så infernaliskt VARMT!


Vad är det på tröjan? Trips! Tusentals trips! Max 2 mm långa små streck - överallt! Gaaaaah!!! Och på kjolen är de! Och där är dessutom en TVESTJÄRT!! BAAAAAHHH!!! Blir egentligen inte rädd, bara så sabla irriterad.


Sabla, räliga* djur!! Sabla, heta juli!


*rälig = äcklig på skånska.


Av GladaKatarina - 27 juli 2008 12:31


Jag försöker förtvivlat mms:a en nytagen bild på skördetröskan som dundrar på härute. Men det går inte! Sabla mms-tjänst! Kanske kommer en bild senare.


Skördedags!! Jag älskar skördetröskor ända sedan barnsben. 8-) Måste vara bonnablodet. De passerade förbi i skytteltrefik där jag bodde som barn. Från slutet av juli till slutet av augusti, när jag fyller år.


På min femåriga födelsedag hade trafiken sinat, men plötsligt passerade en utanför fönstret!


"Katarina, en skördetröska!" ropade mamma.


Jag kastade mig upp på en tung stol som stod nära fönstret för att hinna seeee skördetröskan. Stolen välte och landade på min stortå. Stortånageln förvandlades till en öppnad lucka på en adventskalender. Jag ylade i högan sky, det gjorde ofantligt ont och var ganska läskigt med en fönsterluckenagel. Men spännande också.


Vilken födelsedag! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards