Alla inlägg den 2 juli 2008

Av GladaKatarina - 2 juli 2008 16:05


Gryningspyromanen verkar vara igång igen, nu i Simrishamn. :-(


Glömmer aldrig när det brann vid mitt jobb för fyra år sedan. Jag satt på bussen och hörde i radion att det brann på Regementet i Ystad.


Var det min arbetsplats som brann?


Nej, det var ett nyrenoverat logement som med varsam hand förvandlats till lyxlägenheter. De fick börja om på nytt igen med den renoveringen.


Där var flera pyromandåd som tillskrevs Gryningspyromanen, till sist höll han på att få fyr på kyrkan där jag döptes, i Västra Vemmenhög. Även Nils Holgerssonsgården brann ner till grunden och kommer aldrig att byggas upp.


Den man som polisen misstänkte kunde ej knytas till dessa dåd. Härnäst befann han sig i Dalarna, där flera kulturbyggnader brann. Samme man avtjänade sedan ett fängelsestraff.


Gryningspyromanen, vem han eller hon än är, lyckas ofta tända eld på flera ställen samtidigt, oftast officiella byggnader. Det har alltid varit tidigt på morgonen och någon människa har aldrig kommit till skada. En eloge för det, Herr/Fru/Fröken Pyroman.


Vad jag undrar är bara detta: Varför?


Av GladaKatarina - 2 juli 2008 14:54


Kära Österlenväninna! Tack för att du finns!! :-)

Av GladaKatarina - 2 juli 2008 07:24

Nu är ju inte jag någon bildåre, men denna svarta skönhet mot rosa vägg...! Tjusigt!


En av mina bröder hade en vit av samma modell när jag var barn. Höjden av lyx! ;-)


Av GladaKatarina - 2 juli 2008 07:23

Rosor doftar mest på morgonen. New Dawn i intensiv morgonsol.


Idag har Rosa och Rosita namnsdag. Grattis, favoritblomma!

Av GladaKatarina - 2 juli 2008 07:02


Havet i Svarte är varmt nu, det syns. Ljust nära land och mörkt längre ut. En vacker dag idag.


Av GladaKatarina - 2 juli 2008 06:51


Om det blir busstrejk i Skåne också, ja då blir det till att cykla. Många mil blir det! *trampatrampatrampa* Lika bra att vara mentalt förberedd. "Nästa: Malmö, 90 km..."


Av GladaKatarina - 2 juli 2008 06:46


Bussarna går inte lika tätt nu, får därför åka tidigare och hinner med tidigare tåg av ren flax. Tyst och trött atmosfär ombord.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards