Alla inlägg den 14 juli 2008

Av GladaKatarina - 14 juli 2008 21:28


Min Storasyster har ett välutrustat hem. Nyligen skaffade hon en ny duschkabin. Beskåda underverket:


 Beam me up, Scotty!


Som synes finns vanligt duschmunstycke, tre parallella sidostrålar samt en stor plafond längst upp som häller allt uppifrån. Samt en spegel. Jag upprepar: en spegel. Tja, kan franska hotellrum så... ;-)


Nu vet jag äntligen att schampot lägger sig som en bulle i nacken. Bra, då blir man ren där. Hade jag aldrig vetat utan Storasysterns duschspegel. Har i och för sig aldrig funderat på saken. Nya intryck var det, ja.


Farlig närbild.


Så jag greppade munstycket och klev in. Det tog några sekunder, sedan...


WWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!


Nej, den var inställd på att hälla från takplafonden!! Det var som att få en kall hink vatten över sig!! I allafall i överraskingsmomentet!


Jag tog ett bestört steg bakåt, vred på full värme och stängde dörrarna; likt en desperat hjältinna som stänger in en skurk i en mördaranordning med tanken: "Det är antingen mördaren eller jag!"


När det immade på glaset vågade jag mig in igen. Med rätt temperatur var plafonden riktigt angenäm! Provade även sidostrålarna, inte dumt. Man kan sitta med ryggen mot dem, bara en så'n sak.


Vanligt duschmunstycke, då? Dusch? Dusch? Nej.


Inte dusch. Du har inte administratörsbefogenhet för att styra in denna duschkabin på mode:duschmunstycke. Stäng programmet, logga ur och försök igen.


Inte duschmunstycke, var det.


Tänk om det varit en sådan där... uppbeamare eller vad det nu hette... Och där stod man i godan ro... Och plötsligt: "WWWWOOOOOSSSSSHH!!!"


Kan ni se rubrikerna?


Den försvunna kvinnan var vid försvinnandet naken i en flygande duschkabin.


Nä, nu skall jag nog gå och lägga mig! 8-)


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 20:19


Jag trodde att jag såg Maud Olofsson på tåget, men det var inte hon. Trött kanske. Har även en mobilblottare bakom mig. Nämen GUUUD säger hon.


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 19:39


Hejdå kliniken! Vi ses imorrn! Nu kommer regnet. Och busstrejken är uppskjuten till torsdag...


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 18:12


Dagen rullar på med många plågade människor... Tur att man gör en insats. Alltid en tröst i värmen!


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 07:59


Stöder ändå strejken! Mycket handlar om vettiga arbetstider, vilket ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Hoppas att de får ett bra avtal!


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 07:55


Hur som helst blir det minst 1 timme mer i restid - men en sabla massa motion!! Har sedan semester från den 21:e, men många resor till vänner och släkt blir lidande. :-/


Av GladaKatarina - 14 juli 2008 07:46


Har tagit bussen till Centralen, det kan vara sista gången på ett tag. Senare idag vet vi om busstrejken når Skåne.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards