Alla inlägg den 13 juli 2008

Av GladaKatarina - 13 juli 2008 13:51


Fotbad

Nu blir det bada av! Fotbadet vid Nybroån gav mersmak! Poolen hos Storasystern med familj är välutrustad med solcellsvärme och spontana rosenblad.


Jag har funderat på detta med bad. Lundaspexarnas absolut sista extranummer är alltid en rolig och märklig melodi som sjungs ytterst korrekt och tråkigt i versen: "Ska vi gå å bada? Ska vi gå å bada? För vi blir så glada. Om vi får gå å bada..." Sedan i refrängen stampar dom loss, studsar runt, tar varandra i hand och sjunger: "Åååååå vi hälsar på varann! Ååååå vi hälsar på varann...!!!" Jag går igång på det där. Kontrasten är urkomisk!

 Poolen

Är det någon som sett och hört om scenen i första (eller fjärde, vem vet?) Star Wars-filmen? Det kommer ut några figurer med vapen ur en grotta. De har pipiga röster och säger: "Viskabada! Viskabada!" Kolla, den som orkar! Det är sant!


Vi lyssnar på Björn Ulveaus Sommar i P1. Storasystern med man sliter med saker i uterummet och jag hjälper när jag kan, inte alltid ivägen hoppas jag.


Mycket att göra och bara helgen till det. Ska vi gå å bada istället? Viskabada!



Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards