Alla inlägg den 18 juli 2008

Av GladaKatarina - 18 juli 2008 19:17


RosJag har sagt adjö till arbete och hälsat på avkoppling. Goddag.


Arbete: 7.40-15.00. Resor: Stadsbuss, tåg, cykel mellan 5.57 till 7.33. Skåneexpress Ystad-Lund via Sjöbo 15.28-16.55 Reste därmed via marknaden. Oj, vad bilar och människor! Hällregnet, den länge förväntade rotblötan, avskräckte inte någon! Skymtade så pass många människor som jag inte kände för att träffa. Rulla, buss, rulla!


Pågatåg från Lund 17.11 Buss 17.35, ytterligare en buss 18.05 Framme i Paradiset! Under hela resan har regnet varit före mig. Jag har med mig solen! På plaskvåta vägar, glittrande av vattenkristaller, har jag gått utan att en droppe regn har landat på mitt huvud. Och överallt bryter solen fram. Regnet har friskat upp luften, äntligen.


Vild kaprifol. Prästkrage, blåklocka, hundkäx, vildhallon, rönnbär, mognande säd och intensivt grön grönska. Korna i hagen. Växande vall, snart blir den nerhuggen, trots att den knappt ser ut att ge några tuggor.


Husfolket är ute när jag kommer, så jag möts av lugn och tystnad. I natt kommer jag att sova gott! I kväll skall jag umgås med husfolket samt träffa två andra gamla semesterstartsfirarvänner: Gin och Tonic.


Av GladaKatarina - 18 juli 2008 06:22


Det är sista arbetsdagen innan semestern. Arbetar officiellt till kl 14, kan bli kl 15!


Kunde hunnit med tidiga tåget idag, men lät bli. Jag varvar ner, ska ju ha semester! ;-)


Jag gick istället in till datorerna på Centralen. Shhhh... Det sover turister längs alla väggar! Åh, stackarna! De måste kommit så fort Centralen öppnat och försökt få lite sömn! Det har regnat inatt - arma, trötta, kalla har de kanske varit ute i det?! Det ser rörande och sympatiskt ut. Nu hörs ett väckarur!


Nej, jag tycker inte illa om turister! Tro inte det! Vet hur tufft det kan vara utomlands ibland. Kan vara tufft bara att komma till en annan kommun. ;-)


Även min ryggsäck och resväska är packad och med mig. Det blir Paradiset ikväll! Husets Härskarinna där fyller år på söndag. :-) Tänkte eventuellt ta en tur förbi Sjöbo marknad, men hoppar nog över det av flera skäl. Kan vara skönt att nå sin destination innan kvällen.


"Jag ringer imorgon!" sa han i onsdags. Nu är det fredag. Men vem håller räkning på sådant? Naturlag §1: Om han säger att han ringer imorgon så ringer han en annan dag än imorgon eller inte alls. ;-)


Nej, jobbet kallar. Tjoho!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards