Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Festival för de små, de stora och de som borde veta bättre!

Av GladaKatarina - 16 augusti 2008 20:33


Nu är Malmöfestivalen över oss! Hann med en hastig barnvariant med Den Bildsköna med man och gudsöner. Parken svämmade över av glada barn, såpbubblemaskiner (OJ vad många såpbubblor!) och roliga infall i den fantsifulla lekparken!


Tänk att en kvist med löv kan förvandlas till spårvagnsbiljetter! Man skulle aldrig bli så vuxen att man inte inser det. :-) Vi vinkade till polisbilen och de snälla poliserna log och blinkade tyst med blåljusen till oss, bara oss. Hurra!!


Har lånat en laptop och skriver ett arbete till Österlenväninnan. Skulle också hunnit till Paradiset och ska höra sextiotalsmusik med Storasystern imorgon. Mycket igen...


Laptopen är kul. Man kan ju till exempel ladda in Mr Darcy när som helst och sucka över honom. Karlar, vad var det nu man hade dom till? Ja, just det... ;-)


Men jag var hemma klockan 2.26 inatt och skulle bara "titta lite på laptopen". Klockan 5.08 insåg jag att det var hög tid att sluta. Då hade jag varit vaken i ett dygn. Det var länge sedan!


Somnade och vaknade med tanken "jag kan inte ha sovit så länge." Tja, klockan var 13.45 Hm, är detta det ljuva livet eller är jag helt enkelt för gammal för det?


 
 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

16 augusti 2008 21:02

Tänk att du äntligen insett ditt bästa och "blivit med dator". Grattis! Synd bara att ditt dygn tycks förvridas, du bär väl ändå inte ut tidningar längre... Kan trösta o kontra med, att jag själv umgås med datorer sparsamt i hemmet numera. Laptopen med skrivaren hemifrån, har min pappa fått, och min andra, stationära dator har fått virus. Inte så att jag inte lyckats ta bort det, det är bara de olika inställningsnycklarna jag inte vågar ändra på (men som viruset ändrat på!), så det blir nog enklast att göra en total nyinstallation av datorn igen.... Dock har jag ju nu tillgång till en extern hårddisk, som heter duga, så att jag "förlorar" ingenting vid ominstallationen som sådan, den tar bara en faslig tid, om jag minns rätt...;)

http://metrobloggen.se/anglinder

 
mj

mj

16 augusti 2008 21:09

Det låter som du har kul och mycket på gång. Möjligen en liten risk att du vänder på dygnet...eller ;) ?

http://mj.bloggagratis.se

 
katta

katta

17 augusti 2008 19:44

Livsfarligt med en laptop....Varför går tiden så fort vid en skärm? Man sitter där och "ska bara" och så har det gått några timmar, bara sådär! Knepigt...

http://katta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

18 augusti 2008 11:58

Det är farligt med dator, ja. ;-) men dygnet är rättvänt igen! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards