Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Svik inte barnen

Av GladaKatarina - 24 november 2009 18:53

Det omtalade mordet i Vollsjö skedde i augusti i år. Ystads Allehanda skriver att dådet inte kunde förutses. Ljug inte. Sluta med era svek, kommun, samhälle och social omsorg. Alla visste hur illa det var. Fem svikna barn i samma familj där föräldrarna och gårdens grisar fick mer omsorg än barnen. Jag blir bara så förtvivlad och rasande!


Det talas om adoption av utsatta barn istället för familjehem. Jag tror det är bättre. Givetvis hamnar vissa barn i hemska familjehem och visserligen slutar mågna familjetragedier lyckligt. Vissa.


Men inte här. Det slutade med att en ung kvinna mördades av sin bror.


www.ystadsallehanda.se/article/20091124/SJOBO/911249994/1987

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

24 november 2009 19:39

Jag vet hur det kan vara och jag har ju OCKSÅ varit barn. Folk vill inte se många gånger. Jag har blivit ENORMT sviken OCKSÅ!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

24 november 2009 21:52

Finns bara två ord, en katastrof.

 
Catten

Catten

25 november 2009 08:08

Det där är alltid en oerhört svår avvägning...som man kunnat se över tid så spelar det oftast ingen roll vad socialtjänsten gör, de gör enligt allmänna opinonen (läs media och andra oinsatta) ALLTID fel.....Omhändertar man så skriks det om storebrorssamhälle, omhändertar man inte så skriks det om svek och tjänstefel - sällan ser man till den lilla individen det handlar om utan det handlar om föräldrars "rättigheter" - när det enda föräldrar i själva verket har är SKYLDIGHETER!! *argsint*

http://catten.bloggplatsen.se

 
Jag

Jag

25 november 2009 12:13

Aha inget inlägg ännu och klockan är 12.10 men du, varför har jag skrivit att;
-Kom ihåg att gratta GladaKatarina den 25 nov, i min almanacka på jobbet???
Något måste du ha gett mig som ledtråd tidigare så jag tar chansen...

Hipp hipp hurra.....
och ha en fin födelsedag!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Kommandoran

Kommandoran

25 november 2009 14:28

"Barnens bästa" är ett fint epitet (i teorin). Tänk så mycket vi vet...och ändå händer det. Och tänk så mycket vi inte vet...

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

25 november 2009 18:16

hade egentligen bara tänkt poppa in å önska grattis på namnsdagen...

Det verkar ju som om det är enklare för myndigheterna att omhänderta misshandlade djur än barn.

Min mor och far har varit väldigt engagerade när det gäller barn från (oftast) missbrukarfamiljer (jourhem). Deras ståndpunkt är klar och entydig.
Barnen är inte till för vuxna, det är ju så att soss många gånger anser att om de tar barnen från missbrukarfamiljen så mår de vuxna ännu mer illa och missbrukar ännu mer...
Det är sån´t jag nästan kräks över..*muttrar väldigt fula ord just nu*

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards