Alla inlägg den 9 april 2010

Av GladaKatarina - 9 april 2010 19:18


Om jag promenerar mot havet en dryg halvtimme, då hamnar (hm) jag i småbåtshamnen Lagunan. Det gjorde jag i onsdags, när solen värmde.
Fin utsikt norrut mot Västra Hamnen och Turning Torso!



Hav och stenar och blåa, sköna intryck!


 


Mot söder: Öresundsbron och höghusen på Ön (Limhamn).


 


Brobild



Mot norr igen: Barsebäckverket i fjärran på andra sidan Lommabukten.



  Fiskehoddor. Vill ha en, det vore väl en bra holk åt en Glada?


 


Allé som leder hem igen.



Gladan var inte kvalificerad den dagen. Ville ändå inte bada, så det så.



Sov inte mer, lilla videung!



Ribersborgsstigen mot norr och centrum!



Samma plats åt söder: gamla Cementa i Limhamns hamn.
Det skall rivas... någon dag. Blir väl fler lyxbostäder, skall vi slå vad?



Har de dansanta englesmän där? ;-) Rivedans, hmmm. Starka golv, gissar jag.



Vårstjärnor! (Visst är det väl så, Helena?)



Björken björkar björk. Tur man har medicin!

Så vackra träd, mitt favoritträd som barn. Förrädare! ;-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards