Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Bildattack från Limhamn!

Av GladaKatarina - 9 april 2010 19:18


Om jag promenerar mot havet en dryg halvtimme, då hamnar (hm) jag i småbåtshamnen Lagunan. Det gjorde jag i onsdags, när solen värmde.
Fin utsikt norrut mot Västra Hamnen och Turning Torso!



Hav och stenar och blåa, sköna intryck!


 


Mot söder: Öresundsbron och höghusen på Ön (Limhamn).


 


Brobild



Mot norr igen: Barsebäckverket i fjärran på andra sidan Lommabukten.



  Fiskehoddor. Vill ha en, det vore väl en bra holk åt en Glada?


 


Allé som leder hem igen.



Gladan var inte kvalificerad den dagen. Ville ändå inte bada, så det så.



Sov inte mer, lilla videung!



Ribersborgsstigen mot norr och centrum!



Samma plats åt söder: gamla Cementa i Limhamns hamn.
Det skall rivas... någon dag. Blir väl fler lyxbostäder, skall vi slå vad?



Har de dansanta englesmän där? ;-) Rivedans, hmmm. Starka golv, gissar jag.



Vårstjärnor! (Visst är det väl så, Helena?)



Björken björkar björk. Tur man har medicin!

Så vackra träd, mitt favoritträd som barn. Förrädare! ;-)

 
 
hollywoodskvaller (y'

hollywoodskvaller (y'

9 april 2010 19:45

oh, snygga bilder! ;'d

http://hollywoodnews.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cineline

9 april 2010 23:07

Åh, vilka härliga bilder! Saknar Limhamn! Ska vi ses i hörnet? :-)

 
Berith

Berith

10 april 2010 08:15

Underbara vårbilder !!! =))
Önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

10 april 2010 09:48

Underbara bilder! Ja du en liten fiskehydda vore inte fy skam

 
Jennie

Jennie

10 april 2010 11:12

Åh, underbar promenadsträcka och så havet, älskar havet! Suck, jag hade kameran med mig igår när jag gick en promenad, men hade inte en tanke på att ta några bilder för mina ben värkte som attan. Undrar om jag ska försöka idag igen... ska på fotomässa nere på Svenska mässan...

http://twitter.com/dressmeindark

 
GladaKatarina

GladaKatarina

10 april 2010 12:19

Hollywoodskvaller: Tack!

Cineline: Jaaaa!!! Långpromenad, sedan pizza på Västanväg!!

Berith: Tack!! Detsamma till dig!

Mita: Tackar! Nej, verkligen inte! :-D

Jennie: Ibland blir man distraherad! Mitt skenben värkte också, så mycket asfaltsvägar överallt. Vi behöver nog egentligen riktiga skogspromenader. ;-) Tack och ha en fin dag!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

10 april 2010 12:30

Nu smäller jag av igen!! Har så speciella minnen från Limhamn (Bellevue sjösida), O, säger jag då. Bilderna är fina och någon som har jobbat på Cementa känner jag bl.a också../Får nog se vilket bad jag skall välja, varken handikappad eller nudist men något annat då..

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

10 april 2010 16:44

UNDERBARA bilder! Jag får sådan längtan efter öppet vatten! Här har inte isen släppt på skogssjön ännu.
De blå söta blommorna heter något så fantasilöst som Scilla... Vårstjärnor är ett mycket vackrare namn tycker jag!
Kramar!!!

 
skånepågen

skånepågen

10 april 2010 17:39

Vilket härligt kollage.
Jag gillar också Malmö. En fin stad. Västra hamnen har verkligen blivit ett fint område.

http://aake.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

10 april 2010 19:40

Mässan var så där, kul med lite fotoutställningar, men annars var det nog inte så mycket som lockade oss fotoamatörer. Däremot tipsade min kompis Cajsa om att det finns en kurs på högskolan Dalarna som heter Digitalt foto och bildskapande som jag ska söka. Låter sååååå rolig! Ville förresten säga att jag väckt liv i min gamla blogg, vill inte riktigt skriva om mig själv så jag skriver om sådant där som intresserar mig istället. Musik och film och tv och böcker....typ

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Catten

Catten

11 april 2010 16:11

Vår i Skåne är nästan lika vacker som vår i Småland ;-)Vårstjärna har inte jag heller hört förut, men det namnet är mycket vackrare än de latinska scilla. Den sprider sig som ogräs - på gott och ont, men ett härligt vårtecken är den!

http://catten.bloggplatsen.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

11 april 2010 19:39

Limhamn? Jag som trodde du bodde i Malmö?? Men, allvarligt talat, har de flyttat naturistbadet? Från början låg det ju mellan bryggan till Kallbadhuset och hundrastplatsen...!

http://zockan.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

12 april 2010 08:51

Hortonom-besservissern reder ut saken:

Scilla = Rysk vårstjärna. Blå blomma med sluten klocka. Finns även i helvit version.
Chinodoxa = Vårstjärna. Lavendelblå med vit mitt och öppen blomställning. Finns även i rosa och vitt.

Således är det Chinodoxa på bilden, och oavsett vad det är man har, så får det gärna sprida sig – vem vill inte ha ett hav hemma på gräsmattan?

Hoppas jag kan passa på att avreagera mig över de svenska trivialnamnen? Jag önskar SÅ att man kunde använda latinet mer ibland! Avenbok och bok är inte samma sak, schersmin och jasmin är inte samma sak och vitsippa och blåsippa är helt skilda arter!!!

Slut på arga hortikulturella avdelningen.

 
Stort och smått

Stort och smått

15 april 2010 19:07

Skåne är underbart! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

3 maj 2010 22:00

Naaaeehh. Har inte jag tittat in till dig under HELA APRIL??? Shit vad jag varit upptagen.
De där fieksbodarna är l-j-u-v-l-i-g-a. Självklart ska Gladan ha en sån. Fixa en till kvastis oxå så flyger hon ner på stört.
Kan ju dessutom passa på att fota en allé.... Har så dåligt med dylika trädformationer här o jag behöver en allé - nån gång under året...

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards