Alla inlägg den 4 april 2010

Av GladaKatarina - 4 april 2010 13:08

Den Bildsköna, Gudsönerna och jag var i Lomma och på Alnarp på Långfredagen. Den Bildskönas morbror är en framstående AD och konstnär som ställer ut med sin särbo, hon är fantastisk silversmed. De ställde ut i Lomma; mitt i det nybyggda området framför ny biblioteket! Efter besöket där var vi inne på bibblan där pojkarna fick måla flaggor.


Därefter drog vi till Alnarp, där VSKG (Västra Skånes Konstnärsgille) hade samutställning. Vi svepte över det hela snabbt, för att gossarna inte skulle hinna protestera. ;-) Därför fick jag fotografera i hast. Ljuset var faktiskt FÖR starkt. Men här kommer ett smakprov i alla fall.Konstnärsnamnen hann jag inte notera i de snabba svängarna...


Jag dras som vanligt till starka färger, skojiga bruksföremål och djur - gärna kombinerat! :-)


Turkos tänkare


Nallebjörn!


 

Vacker silvervas på roterande spegelplattform...


...för att ljuset skulle fånga upp den blanka insidan och de vackra formerna...


...och spegeln visa den vackert arbetade undersidan.

 

Idyllisk akvarell, nästan för idyllisk.


 

Denna spännande tavla om kärlekens spel var däremot inte idyllisk,
men desto mer tankeväckande.


Lomma hamn med fiskmås och allt. Jag älskar ordspråket

"Navigare necesse est, vivere non est necesse"
(Att segla är nödvändigt, att leva är inte nödvändigt
= att segla är att leva)
men tycker nog att tavlan var... lite väl fiskmåsig?


Vacker brukskonst älskar jag däremot ohämmat.


 

Drömsk idyll


 

Ha! Lite "igelkottiga"!


 

Sköna rutor


 

En sorts minnestavlor, bilderna är gamla foton.

 

Fråga mig inte vad detta skall föreställa men glaskonst är vackert!

 

Trolskt


 

Skön, grön elefant


 

Uppäggat! Endast 69 000 kr!

 

Synd på kamerablixten, men jag gillade vardagskänslan i denna tavla.


 

Bling-blingkisse!

  Stora skålar med små värmeljus. Skånsk pilevall. 


Guldhornad oxe, samma konstnär som bling-katten.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards