Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Utmaning - 5 frågor!

Av GladaKatarina - 29 januari 2010 15:07

Hittade denna på en annan blogg!


1. Vad gjorde du för tio år sedan?


Bytte yrke. Från vård till data/administration.


2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag?

  • Hämta ut biljetter till Sherlock Holmes
  • Tömma ett usb-minne
  • Duscha
  • Träffa Väninnan i Slottsstaden på hennes favorithak
  • Ta en fredagsöl

3. Godis jag gillar:


Twist, om det fortfarande finns. Ni vet typen: choklad och kola i glittrigt papper.


4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?


Resa, lösa mina och några närståendes ekonomiska problem, resa, starta ett projekt för ungdomar, resa och köpa en teater till Richard Armitage där han fick göra vad han ville. (Om jag får vara med och titta på.) Samt resa.


5. Kommuner som jag bott i?


I ordningsföljd: Skurup, Kävlinge, Landskrona, Lund, Skurup, Höör, Eslöv, Malmö, Sjöbo, Ystad, Malmö. (Kan det bli skånskare?)


Plocka gärna åt er. :-)

 
 
Mita

Mita

29 januari 2010 16:28

Då skulle du nog bli gift med Richard Armitage =)

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

29 januari 2010 17:02

Ja va ska en riktig Grebba bo om inte i Skåne. Det bästa är gott nog, eller hur.
Men att överge Ystad för Malmö ? Ja, du kan ju naturligtvis flytta tillbaks. En flytt mer eller mindre gör väl inget om du redan har flyttat 9 ggr.

 
Magnus

Magnus

29 januari 2010 20:07

Kul idé...kan nog hända att jag snor den rätt av ;)
..hmmm...tömma ett usb-minne....vad var det för något (filmer, kort, musik, arbet....)?

http://mj.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

30 januari 2010 00:24

Intressant! Lånade och lade till lite eget. Påminner faktiskt om någonting jag funderat på ett tag - tack för hjälpen!

http://zockan.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

30 januari 2010 14:10

Har duschat och tvättat håret och ska nu äta någon sorts pasta. Jag pratade om det med mina föräldrar häromdagen och det ser ut som att jag har bott på åtta adresser men på fyra kommuner och en adress bara i 1 1/2 månad eller så innan jag fick något eget. Kanske jag antar utmaningen senare.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

31 januari 2010 20:38

Hahahahah! Underbart :-) Klart Richard skulle få en egen teater.

Kanske jag snor den här också.

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Stort och smått

Stort och smått

1 februari 2010 21:50

Den ska jag komma ihåg att sno nästa gång jag har bloggtorka! Intressant läsning!
Jag har bott i två kommuner. Plus ett annat land.

http://stortosmatt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards