Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Spårbundet elände

Av GladaKatarina - 22 januari 2010 07:21

Sitter stilla på spåret strax innan Oxie på grund av att de gamla pågatågen har tekniska problem. Förra veckan satt jag och ett gäng Ystadsresenärer på rätt tåg, men fel tåg körde till Ystad från fel perrong. Gamla tåg och spårbygge på Malmö C, det blir inte så bra. Hur skall det sluta?


Minns mitt gamla löfte till mig själv om att inte bo i Malmö när de byggde Citytunneln. Jag är inte alltid så snäll emot mig själv. Det blir en halvtimmes försening idag. Det drabbar mig själv värst av alla, för det blir en del att reda upp vid ankomsten till jobbet. Stress! Ja ja... *suck*


Annars är det härligt med fredagar! :-) Många verkar vara i ide nu, själv gläds jag åt att det blir ljusare för varenda dag!

Det blir en väldigt kraftig försening idag...
 
 
Berith

Berith

22 januari 2010 10:10

Även jag gläds åt att vi gå mot ljusare tider ;))
När vårvintersolen börjar titt fram mellan trätopparan , brukar folk tina fram ur sina iden ;))
Önskar dig en trevlig helg , kram =)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

22 januari 2010 10:34


Jag får önska dig en skön helg, med eller utan tågförseningar!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

22 januari 2010 19:14

Men Gladan, varför inte bo i Ystad. Bättre kan det väl inte bli.
Större orter kan man i stället åka till.

 
Jag

Jag

22 januari 2010 19:38

Här är en till som gläds över ljuset. Rusar ut så fort solen visar sig också. Lite för kallt bara med bikiini men snart så...*fniss*

Äldsta sonen vill till Malmö men undrar om det är på gott eller ont?!

Trevlig helg på dig och hoppas du hittar på något skoj!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

22 januari 2010 20:00

Jaa... det går ju liksom inte alltid på räls, när man ska ut och åka tåg...
Tur att det finns andra spår då!

Önskar dig ett härligt veckoslut!
BAMSE-kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards