Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Blue Monday

Av GladaKatarina - 18 januari 2010 20:15

"The silicon chip inside her head gets switched to overload" sjöng Boomtown Rats med Bob Geldofs i deras största hit I don't like Mondays. Och visst var det en trög dag idag? Jodå, väninnan i Slottsstaden bekräftade det: Idag är uträknat som årets värsta dag, Blue Monday. Här är formeln på Wiipedia!Här skriver Kvällsposten om eländet!


Men om du inte gitter klicka för att läsa eländet så står det så här:


Bland annat har man räknat in det bistra vintervädret,
hur många dagar det är kvar till nästa löning och hur
lång tid som har gått sedan den sköna, avkopplande
julledigheten. Och kreditkortsskulderna efter julen,
räkningarna som hopar sig och jobbstressen som börjar
byggas upp igen gör ju inte saken bättre.
Dessutom är det nog fler än en som har råkat bryta sina
nyårslöften den senaste veckan...
- Efter spänningen kring nyårshelgen och känslan av att
starta om på nytt, så börjar verkligheten kicka in igen,
förklarar Cliff Arnall, forskaren bakom ekvationen.


Så är det. Och vare sig det stämmer in eller inte, så är det ganska skönt att höra en sådan förklaring ibland. En viss lättnad, det är inte bara mig det är fel på. Det är Blue Monday.


Kom igen så blåar vi till det lite extra med New Order gamla syntdänga Blue Monday!


 
 
Jennie

Jennie

18 januari 2010 21:32

Hm, vad tråkigt om det är så. Jag tar inte åt mig, det var inte jag som sa ifrån, det var kroppen. Men nu tycks knoppen har tagit sitt förnuft till fånga och jag mår bra, så i morgon blir det träning igen. Jag har fortfarande både motivation och vilja...

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

19 januari 2010 07:39

Men nu är Blue Monday över och vi går bara mot bättre tider!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

19 januari 2010 08:02

Än har jag inte brutit mitt nyårslöfte och tänker inte gör det heller, jag är peppad till tusen ;D
Ha en bra dag , kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

20 januari 2010 09:37

Ha-ha, jag hade Blue Tuesday istället och anlände till jobbet klockan sex istället för klockan sju! :D

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

20 januari 2010 09:47

Förstår ju det du skrev men tycker att det är konstigt att det finns en kod att bädda in i så fall. Jag får ju inte dessa meddelanden om borttagna videoklipp på alla faktiskt, bara några enstaka. Hoppas att jag snart kan komma att kunna ladda ner sånt jag själv har komponerat - detta har jag garanterat ensamrätt på i alla fall... Något "varningsmail" har jag aldrig fått./Ja, det finns ju en låt med (och av säkert) Povel Ramel, "Måndag morgon, mitt huvud känns så tungt" eller något ditåt./Jag kommer att fortsätta min städning liite pö om pö. Några speciella "Nyårslöften" har jag inte direkt gett men jag tänker absoliut planera för ett "nytt" liv och jag ser just nu framtiden an med tillförsikt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

20 januari 2010 15:21

Intressant forskning, men jag känner tack och lov inte igen mig -november is tha real shitmånad för mig, inte bara måndagarna alltså...

Himla bra låt det där btw!

*inser att hon späckar språket med anglofila uttryck, men var annars än här kan det passa? ;-)*

http://catten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards