Alla inlägg den 22 maj 2008

Av GladaKatarina - 22 maj 2008 20:06


Nu får vi inte glömma gratistidningen City, rättvisa är viktigt. Dessutom är den en helt OK gratistidning.


Den har dessutom bra serier, särskilt idag. Tyvärr publiceras de inte på nätet. :-(


Men gratistidningars främsta bedrift, föutom att vara gratis och informativa, är att de får unga människor att läsa tidningen som om det var det mest självklara i världen! :-)


Så skriv bra och om viktiga saker för ni har ett tungt ansvar, medier.

Av GladaKatarina - 22 maj 2008 20:03


Men dagens Metrokolumn fick mig att jubla, jubla och åter jubla! Just så!

Av GladaKatarina - 22 maj 2008 19:51


PunktSE försvann knall och fall. Samtidigt försvann ALLA utdelare av gratistidningar runt Malmö Central. Var är de nu?


Jag saknar kolumnisten Sonja, en del av hennes kolumner var så bra att hon borde blivit vald till världspresident!


Men hon var också den ENDA kolumnisten i tidningen som var läsvärd. Mycket skräp i de övriga kolumnerna av ett gäng låtsaskändisar med mer bekräftelsebehov än talang. *skrattar elakt*


Och de hade så bra Sudoku i PunktSE, tre olika per dag i tre svårighetsgrader...

Av GladaKatarina - 22 maj 2008 19:37


Solen är tillbaka. Jag sa ju det. ;-) Efter regn och fullmåne kommer sol och sommar! Vart jag än gå slår syréndoftens ljuvlighet emot mig.


I mitt kvarter joggar många. Idag mötte jag en stilig man som joggade i bar överkropp. Halvnakna män som springer omkring på min gata! Det är helt OK för min del. :-D


Av GladaKatarina - 22 maj 2008 11:56


Jag läste om Patrick Süskinds Parfymen igår och idag. Denna gång på svenska, för cirka 10 år sedan på engelska. Lika rikt språk i båda översättningarna, boken är ursprungligen skriven på tyska, men utspelar sig i Frankrike. Europeiskt, rikt och omväxlande.


Boken är lika rik och omväxlande som Europa. Den utspelar sig på 1700-talet, en tid lika skrämmande som nu.


Psykologin, människokännedomen och människans begär är samtidigt lika avslöjande, vare sig en handling utspelar sig förr eller nu.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards