Alla inlägg den 25 januari 2009

Av GladaKatarina - 25 januari 2009 21:03


Finns det något godare än att tillbringa söndagen med den god bästa väninna? Inte för mig. I söndags var det Den Bildsköna, idag Österlenväninnan.


Först pratar-pratar-pratar man om allt det där som man inte hunnit prata om på lääääänge. Sedan pratar-pratar-pratar om allt det där som man aaaaaaldrig skulle kunna skriva om i bloggen. ;-)


Sedan är man bara där, i varandras sällskap. Man kanske gör något tillsammans eller bara sitter ner tillsammans, i harmoni. Inget mer samtal med ord, inte för att det tryter utan för att man bara finns på samma plats, samtidigt. Och det är allt man behöver.


Där finns andra som man delar sådana stunder med. Unga fröken Höna, lycka till på körskolan! Lollan, som har en stor dag framför sig imorgon, lycka till åt dig också! Storasystern med dottern som jag var på bio med i fredags. Och alla ni andra fantastiska tjejer därute som är underbara väninnor och klippor i stormen. :-)


En Lisa Nilsson-sång skall ni ha: En kort, en lång heter den. Superpopulär i Danmark sedan flera år, jag tycker man hör den så fort man får in en dansk radiokanal. Jättefin sång och text om kanske både vänskap och kärlek.


Av GladaKatarina - 25 januari 2009 08:02


Till väninnan på Österlen idag. Buss - tåg - buss!


Och imorgon börjar jag hålla kurser i engelska igen!


Ciao for now! 8-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards