Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Aaah, dessa val... ;-)

Av GladaKatarina - 29 juli 2009 17:54


Veeem skulle man valt? Jag menar, Mr Darcy i Stolthet och Fördom är ju alltid Jane Austens Mr Darcy och Matthew Macfadyen är ju verkligen urgullig!


Men John Thornton i North & South spelas av Richard Armitage, och Richard Armitage är dynamit serverad med chokladsås!


Choices, choices... Synd att verkliga livets val inte är lika angenäma. ;-)


Härlig låt av Nat King Cole, dessutom!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

29 juli 2009 19:30

Jo, nog står vi ofta inför många val. Tänk bara när man är 15-16 och ska välja gymnasium, inte lätt ens om man var betydligt äldre. Jag föredrar nog en valsafari en dag i så fall.../Tack för din fina kommentar. Måste ju också säga att din lilla felstvning nog är bland det gulligaste jag har sett i den vägen faktiskt. Kram från mig också.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

29 juli 2009 19:31

Jo, sången är UNDERBAR.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

29 juli 2009 20:13

Av de här två så väljer jag ju Richard utan tvekan...

Hittade en video som hade samlat männen ifrån flera olika kostymdraman, var nog bara en av dem jag inte sett, en filmatisering av Wives And Daughters (heter den så? Också en Gaskell roman tror jag). Annars var det Thornton, det var Darcy, det var männen i Northanger Abbey, Persuasion och Mansfield Park...om jag inte minns fel...faktiskt skoj, Rupert Penry Jones som är Captain Wentworth i Persuasion är ju också med i Spooks, vilket ju Matthew MacFayden varit och Richard the one and only är nu!!!

 
Berith

Berith

29 juli 2009 20:33

En mycket bra låt =)
Jag tror att jag skulle välja ...hmm...svårt val...hmm...men jag väljer Richard =)

Ha en bra kväll och sov gott då det är dax!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

29 juli 2009 22:04

Måste man välja? Gränstänjning var det ju vännen ;-)

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

30 juli 2009 10:03

Elisabeth: då får du välja sången. ;-)

Jennie: den videon har jag nog sett. 8-) Kan dessutom rekommendera W&D-serien av Gaskell varmt! Bibblan kanske har den på VHS eller DVD. Aaaaahhh, Spooks har mycket trevligheter på sitt samvete! ;-) Såg en video som samlade de tre herrarna i Spooks-stil och kostymfilmsvariant. *drömmer*

Berith: då får vi dela honom! :-D

Catten: YESSSSS!! Lysande idé! ;-)

 
Sanna

Sanna

30 juli 2009 12:10

Mmmmmmmmm

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards