Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

På utomhuskonsert igår

Av GladaKatarina - 29 juli 2009 10:15



Igår kväll var Storasystern och jag nere i Ystads småbåtshamn (Marinan) och tittade på konserten Sol, Vind och Vatten. Härligt och med massssssssor av människor.


Janne Schaffer var i högform, tror aldrig att jag hört den mannen prata så mycket. Det var så att jag sade till syrran och de som satt runt omkring att "Nu får han hålla mun, vi har väl inte kommit hit för att höra honom prata?! Spela, för farao!"


Alla musiker gjorde mycket bra ifrån sig och det var stämningsfullt med all Ted Gärdestads-musik. Många chanser till att sjunga med. Vad som också är härligt med dessa utomhuskonserter är att det är fullt av familjer i alla åldrar som äter, pratar, skrattar och leker. Det är mindre trevligt med de som tror att de kan sitta var som helst och tro att ingen skall sätta sig eller ställa sig framför. Vill man garanterat se och höra allt, så måste man ge sig på att tränga sig längre fram.


Det är också mindre trevligt att sitta ner på marken så länge, trots att jag hade kuddunderlag. Mitt under videoinspelning fick jag kramp i benet, fick hoppa upp och gnälla "ajaj!" och välta grannfamiljens vinflaska i tumultet. Den var inte öppnad, tack och lov.


När jag senare lade mitt trötta huvud på kudden insåg jag att jag inte kunde böja högerbenet utåt utan att riskera ett akut kramanfall i låret. Kramp i vaden är illa nog - helvetets farstu - men kramp i låret måste vara värre; helvetets glödande vardasrum! Nästa gång tar jag med campingstol, om jag så skall behöva släpa eländet över halva Skåne.


Hur som helst, det var en trevlig kväll och det kan eventuellt dyka upp bild och musikklipp någon dag. Så småningom.


 
 
Catten

Catten

29 juli 2009 10:58

Klart du ska ha stol med dig! Här har du en som släpade runt på Brassestol på musikfestival för ett par år sedan - visst var det en och annan som tittade, men INGEN som skrattade...jag blev tom erbjuden en hel del pengar för den av andra som tröttnat på att sitta på den fuktiga marken. Livet ska levas så bekvämt som möjligt!!

http://catten.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

29 juli 2009 11:02

IDOLEN....min stora idol i unga var TED, ni måste haft en härlig kväll med bra musik..

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

29 juli 2009 12:53

Låter mysigt annars och Ted skrev så många fina låtar. Synd att allt fick ett så tragiskt slut! Kramp i benet är inget kul och jag vet hur det känns. I tonåren eller knappt det fick jag sendrag i en fot i en bassäng och kan se det framför mig än idag. Vet av erfarenhet att de tär hur lätt som helst att stava fel, missa en bokstav etc. Men du har skrivit kramanfall (!) på ett ställe och ett sådant vill vi väl hellre ha..??!! KRAM

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

29 juli 2009 15:49

Oj, ja, bra och tankeväckande...det där med att sitta stilla på en filt länge är inte så trevligt nej. Har en klassis som har problem med leder och lider av kramp till och från hela vinterhalvåret. Jag tror inte en annan kan tänka sig hur hemskt det är. Jag hade jätteproblem med det när jag spelade fotboll i min ungdom, anledningen var troligen två - att jag drack så jekla lite (till skillnad mot nu) och att jag sprang och spände mig...mystiskt kombination...men kramp, det var det ju typ bara jag som fick jämt och så mycket kämpade jag inte så att det var av trötthet, bara en gång.

Vad bra att det var bra, musiken!!!! Den där Schaffer har jag åkt på samma tåg som en gång...om det är något att skryta med...som sagt så ser jag ju aldrig kändisar. I lördags tydligen så hade vi suttit bordet brevid Emma Gren och Yannick och jag hade helt missat dem...blind????!!!!

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

29 juli 2009 16:36

Bra musik o sommarkväll, en skvätt vin och en campingstol = balsam för både öra, mage och själ! (å ben, kanske)
Allt gott önskar jag dig!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

29 juli 2009 18:01

Fick bra kritik i tidningen också.

Kramp i benet/låret, rackarns, jourhavande knådare hade kunnat kommit :-).

 
Stort och smått

Stort och smått

29 juli 2009 22:23

Gud vad mysigt och trevligt det låter! Mindre trevligt är det ju förstås med kramp! Usch och fy...


http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

30 juli 2009 01:37

Såna konserter vill jag också gå på! Tyvärr får jag ingen att gå med mig =(
Ingen i min krets som nedlåter sig om man säger så. Rock ska det vara liksom. (Snobbar!)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

30 juli 2009 10:41

Tack för kommentarer! :-) Utomhusmusik blir bäst med stol och utan kramp, helt klart!

Men Nilla, visst är rock också bra - men lite allätare skall man vara! Det finns ju så mycket!! Du skulle uppleva Malmöfestivalen, mein Gott! ;-) Kom hit och låt snobbarna gå på sitt håll! :-D

 
nilla

nilla

30 juli 2009 16:50

Hade jag inte varit så risig pga av sockerbrist så hade jag fan åkt ner! Men det kommer väl fler tillfällen?

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards