Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Omen av alla slag

Av GladaKatarina - 26 maj 2009 21:48


Talet 13 dök upp 3 gånger. Sedan talet 666. Började undra om det var dags att binda ihop långa skohornet med en galje och använda det som ett nöd-krucifix.


Huve-buve-huvva vilken huvudvärk! Sedan kom åskan.


Och på bussgolvet låg en enkrona. Det uppvägde lite! Expediten på ICA tyckte att jag skulle köpa en Harry Boy, men jag fattade inte vad hon menade. Lotto, då? sade hon. 117 miljoner i potten.


Jag vågade inte. Med så motsägelsefulla omen som idag, skulle det inte förvåna mig om jag på något sätt skulle bli tvungen att betala 117 miljoner till Svenska Spel. Har inte det på kontot just nu, jag har precis betalat hyran...


 
 
nilla

nilla

26 maj 2009 22:15

Ah, du skulle ha spelat på Lotto! En sån daG, du skulle bergis ha håvat in storvinsten...

Jag har också köpt boken, ska bara läsa ut Hon älskade av Helena Henschen först!

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Cineline

27 maj 2009 01:22

Hahahaha! Du är för härlig! :-) När ska du ta och skriva den där boken, som min mamma tjatar om?

 
kastrullis

kastrullis

27 maj 2009 08:50

Jag vet inte om du skulle köpt lotten eller ej, det där med omen känns också ganska luddigt, men man kan ju aldrig veta och då kan det kännas bättre att vara safe than sorry!

http://kastrullapan

 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 maj 2009 09:44

Jag skulle DIREKT tagit det som ett tecken att det var dags att köpa trisslotter och spela på både Lotto och V75... hade inte tvekat en sekund!! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

27 maj 2009 17:15

Så du har också 117 miljoner på kontot? Nä just det, det var det du INTE hade. Som alla oss andra då...
Köp en lott i alla fall! Efter regn kommer solsken. Fast här kommer bara mer regn!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

27 maj 2009 17:25

Omen? är inte det en sån där jääääätteläskig film som handlar just om 666? Näää, då hade jag nog gått hem och försiktigt stängt dörren bakom mig och krupit under täcket för resten av dagen!

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

27 maj 2009 19:59

Kvasthilda: gick in på Pressbyrån för att köpa lott, faktiskt, men kön var lång. Då gick jag ut och precis då kom en ersättningsbuss! Det är minsann en vinstlott det med!! :-D

Catten: Javisst! Omen med Sam Neill och "Vilddjurets Tal" från Bibeln. Kan aldrig vara bra... Och idag ramlade jag. Men sedan kom extrabussen. Jag är helt enkelt "Even Steven" som Kramer sade i något Seinfeld-avsnitt. ;-)

 
Ingen bild

GladaKatarina

27 maj 2009 20:06

Nilla: vi har det roliga framför oss! :-)

Cineline! *ASGARV* OK, en bok såld. ;-D

Ullis: just det, safe. Ingen lott. ;-)

Nell: Jamen coola lastbilstanter har turen som följeslagere. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards