Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Gissa gult!

Av GladaKatarina - 19 maj 2009 16:46



Våren och försommaren svämmar över av gula, fina blomster. De värmer upp sinnena inför Hänryckningens Tid, som nu närmar sig...


Känner du igen dem? Saknas det någon? :-) Svar kommer imorgon!


 
 
Catten

Catten

19 maj 2009 19:22

Jag ska aldrig mer säga att "gult är fult"!Skämmigt nog kan jag bara namnge fyra, kanske fem av blommorna men jag skyller på mitt otroligt dåliga minne för just namn *L*

http://catten.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

19 maj 2009 19:24

Påsklilja, kabbeleka och smörblomma saknas möjligen...?? Får jag gissa vilka blommorna är? ... översta raden först från vänster till höger osv...
kan ej första blomman
Maskros
Gulsippa(?)
Gul ros (?)
Raps/oljeväxter
Fibbla
Ginst
Krokus
Forsythia
... hur många rätt/fel har jag??

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

19 maj 2009 21:04

Vilka fina blommor! är dålig på blommor men jag ser krokus, maskros och tssilago - väl????

http://anna78.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

19 maj 2009 21:11

Gissa på! :-) Just nu är lastbilstanten närmast, men vissa blommor är i fel ordning.
;-)

 
Mita

Mita

19 maj 2009 21:28

Hmmmmmmmmmmm jag gissar.........GULT

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

19 maj 2009 21:33

Om man skulle hitta någonting som inte stämmer, så måste det vara att din bloggbakgrund är rödlila och inte gul??

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Ingen bild

GladaKatarina

19 maj 2009 21:33

Mita: :-D :-D :-D

 
Ingen bild

GladaKatarina

19 maj 2009 21:37

Anglinder: nej, det är fel gissat. ;-)

 
Ingen bild

Åke J

19 maj 2009 22:37

Stackars skomakaren, han får ingen semester i år.
Gladan lilla, jag hinner inte fundera. De ä mycke nu.

 
Ingen bild

GladaKatarina

19 maj 2009 23:06

Åke: Lugn o fin. :-) Njut du av semestern!

 
lastbilstanten

lastbilstanten

19 maj 2009 23:16

Den första bilden är ginst??? Tycker den överst och neders till vänster är väldigt lika, faktiskt... Rosen ser iofs inte ut som en ros, men det är ju rosblad i bakgrunden... "Fibblan" är en tussilago (tjuvläser kommentarerna ovan)...

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

19 maj 2009 23:20

Nell, du närmar dig... ;-) Den längst nere till vänster är INTE en ginst, det är allt jag säger. :-)

 
lastbilstanten

lastbilstanten

20 maj 2009 10:51

...nere till vänster... är det gullregn??

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

20 maj 2009 10:58

Gula blommor är de allihopa! Det var rätt svar va?
Nä sluttramsat.
Jag har också läst många anglosaxiska klassiker men har förstås ändå många kvar. Just nu är jag sugen på att läsa icke-anglo klassiker eftersom jag inte är speciellt beläst på det området.
Vad ska du läsa i sommar? Om du nu redan tagit detta viktiga beslut haha. (Faktum är att jag läser lite hipp som happ när väl sommaren kommer och följer inte mina "beslut" som jag planerat.)
Ska vi läsa någon gemensam bok? Vore lite kul tycker jag att ha dig att sen "tycka" om den med. Vad säger du?

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

20 maj 2009 12:41

Nell: gullregn är rätt!! :-D Bara en kvar, den längst upp till höger! DEn kan vara lite gäckande. ;-)

Den gula rosen är en Hugonis, väldigt tidigblommande här nere.

 
Ingen bild

GladaKatarina

20 maj 2009 12:45

Nilla: DEt är en jättebra idé! :-D Skall fundera! Har hört att "Analys av ett mord", minns ej vem som skrivit nu. Väver in FReud i handlingen i en mordgåta i New York. Har kikat lite på den, men det finns mycket annat. :-) JÄTTEKUL IDÉ!! *entusiastisk*

 
lastbilstanten

lastbilstanten

20 maj 2009 20:18

Vintergäck!!! Tack för ledtråden ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

21 maj 2009 16:50

Ja, den kan vi läsa!
Har kollat och den verkar jättespännande. Jed Rubenfeld heter författaren. Jag köper den när jag kommer in i en bokhandel nästa gång =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

21 maj 2009 18:00

Nilla: jag hugger den på måndag!! Den tar vi! KUL!!! :-D

 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 14:55

Spelar väl ingen roll att det var 1 1/2 månad sedan inlägget skrevs. Det är så otroligt vackert med dessa gula och jag TROR nog att jag hade fått ett hyfsat resultat. Kollaget är JÄTTESNYGGT måste jag då säga.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 14:59

Elisabeth: det tror jag säkert att du hade! :-D Det var ett kul kollage att göra! JAG gissar att du gillar gult! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards