Alla inlägg den 26 januari 2009

Av GladaKatarina - 26 januari 2009 23:13


Oooh, vad roligt! :-) Nya på kursen, de kommer för att prova på för att se om de vill fortsätta. Då hamnar det i Gladans klor. ;-) De stannar!


Varje start känner jag att: oj, vad har jag att ge dem denna termin? Sedan ses vi och kommer igång. Då påminns jag åter igen: Jag ger dem vad de kommer för. Entusiasm för dem och det jag kan. Svar på deras frågor. Vägledning. Jag är där för dem, inte tvärtom. Då lyfter vi alla, tillsammans.


Av GladaKatarina - 26 januari 2009 22:54


Nu har jag lyckats blockera min bankdosa. Hur är det möjligt? Hur lyckas jag? Jag VET min kod! Men OKEJ! Bara fortsätt att %)(&&#%% med mig, gör det! BRING IT ON!


Så skall man kanske inte säga. Lite otur kanske inte skyddar mot större otur? Fast rent statistiskt kan saker inte knävla med en hur länge som helst.


Utom med en av mina chefer, då. Han har notorisk otur med alla elektriska prylar han köper. Alla. Ofta. Regel, inte undantag. Det är smått otroligt.


Oh nej, har det smittat av sig???


På ena jobbet har jag pusslat med vår senaste force majeur. Kul på sitt sätt, bara synd att det skall behövas. Lite grand som ett detektivarbete. Kan jag snoka rätt på det, så kan jag säkert nosa mig fram till lösningen på eventuella personliga elektronikproblem. Elementärt, kära bloggläsare.


Av GladaKatarina - 26 januari 2009 06:24


Läser på Sydsvenskan och hör på radion att polisen skjutit ihjäl en aggressiv man utanför Trelleborg inatt. Läser artikeln och får det inte att stämma.


Mannen ringer SOS Alarm och är aggressiv och hotande mot alla - och sig själv. Detta har hänt förr. Mannen misstänkts ha knivar och även skjutvapen.


Polisen drar ut och går in i det olåsta huset. Mannen kommer emot dem med knivar i händerna, men ej skjutvapen. Poliserna skjuter, vilket man skall för att varna eller oskadliggöra. Mannen avlider på plats, vilket han knappast skall.


Saken skall utredas. Tror jag säkert. Hur många var de som sköt? Och var, på mannen? Han var 57, kan ha haft svagt hjärta. Men det hela låter konstigt i mina öron. Vad hände egentligen?


Tillägg kl 19.53: Stackars man. Psykiskt sjuk. Skriker på hjälp. Ville dö inatt. Och fick som han ville inatt. Vad hade han velat idag? Den nästan obefintliga psykvården har skapat ännu ett offer. :-(


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards