Alla inlägg den 20 januari 2009

Av GladaKatarina - 20 januari 2009 22:25


På det personliga planet: paketet har anlänt, hämtades idag. Avin lät meddela att om man ber om sms-tjänst, får man besked snabbare. Mitt paket kunde hämtats i fredags.


Jag var LOVAD sms-tjänst! Kunde alltså hämtat paketet i fredags och fixat med det i helgen!!! Era förbålda rullsvansapor och amöbor och alla andra användbara Kapten Haddock-uttyck!!


Usch, jag har varit så arg på sistone. Kan inte förneka det. Har till och med övervägt att döpa om bloggen till ArgaKatarina, iallafall under januari månad.


Till råga på allt måste jag skaffa ny legitimation, den gamla har gått ut. Hur kan man (jag) undgå att missa det? Är man (jag) helt dum i huvudet? DummaKatarina. Har langat upp den på sistone, ingen reaktion någonstans. Intressant på sitt sätt.


Lägenheten var kall efter helgen. Kom hem ikväll, då var här varmt som maskinrummet på en Ålandsbåt. När man är van vid svalt inne och iskallt ute, då blir 22 grader rena bastun. Speciellt som man pälsar på sig i minst dubbla lager. Nu känns det som jag skulle kunna ha toga-party härhemma. VarmaKatarina.


Men Obamas installation gör mig Glad igen. Läste på DN att fru Obama anklagas för att vara en arg kvinna. En till arg kvinna! Det betyder på normalintellektuellt språk att hon är engagerad, egentligen inte arg och absolut inte farlig. Är för trött för att länka till artikeln, bara en så'n sak.


Är nog ganska trött egentligen. TröttaKatarina. Trött på mörker och januari och elände. Hoppas på ljus och hopp och balans och harmoni. Är glad och avslappnad på jobbet, det har jag inte lovat mig själv utan bestämt mig för att vara. Det är slut på onödig stress. Vi mår bra av att vänta och låta saker ta tid. Men inom mig har jag varit otålig på sistone.


*suck* Det blir bättre. Tur man har bloggen. 8-)


Av GladaKatarina - 20 januari 2009 16:55


Liten bild av
Ystadsiluetten
efter solnedgången.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards